Vi har brug for dit samtykke til at indhente oplysninger om dig i forbindelse med din anmodning om køb af din forsikring.
Hvorfor har vi brug for oplysninger?
Ved køb af en forsikring påtager vi os som forsikringsselskab en økonomisk risiko. Vi har behov for at kende denne risiko, så vi kan tilbyde dig en forsikring på bedst mulige vilkår. Derfor har vi behov for at indhente oplysninger om dig, der - sammen med de oplysninger, du har givet os - kan klarlægge risikoen.
Hvilke oplysninger?
Vi indhenter kun oplysninger, som er relevante for vores behandling af din forsikringsbegæring.
Konsekvens ved afgivelse af urigtige oplysninger
Afgivelse af urigtige eller mangelfulde oplysninger kan medføre bortfald eller begrænsninger i vores pligt til at yde erstatning.
Persondatalovgivningen
Vi behandler altid dine oplysninger fortroligt og i overensstemmelse med persondatalovgivningens regler. I henhold til persondatalovgivningen har du visse rettigheder, når vi behandler personoplysninger om dig. Du kan bl.a. anmode om indsigt, berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger, du kan modsætte dig behandlingen af dine personoplysninger, og du kan bede om begrænset behandling af personoplysningerne. Du kan læse meget mere om dine rettigheder i vores persondatapolitik på vores hjemmeside www.dyrekassen.dk.
Mulighed for og konsekvens af tilbagetrækning af dit samtykke
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Dette gør du ved at skrive til os på post@dyrekassen.dk att. Complianceafdelingen. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, har dette kun virkning for fremtiden. Tilbagetrækningen kan have den konsekvens, at selskabet ikke er i stand til at behandle din anmodning.
Hvem kan der indsamles oplysninger fra?
- Nuværende og tidligere forsikringsselskaber
- CPR/CVR register
- RKI
- Dyrlæger og veterinære institutioner, som har eller måtte få kendskab til dyrets helbredstilstand
- Øvrige aktører, som jeg har oplyst Dyrekassen Danmark om i forbindelse med min ansøgning om køb af forsikring
- Dyrekassen Danmarks eventuelle underleverandører/samarbejdspartnere til brug for administration
Hvem kan de indsamlede oplysninger videregives til?
- Internt i Himmerland Forsikring-koncernen. Se de selskaber, Himmerland Forsikring-koncernen p.t. omfatter på www.dyrekassen.dk
- Nuværende og tidligere forsikringsselskaber
- CPR/CVR register
- Dit pengeinstitut (Reg.nr. og konto nr. til brug for Betalingsservice)
- Trustpilot (samarbejdspartner for selskabet - se nærmere på selskabets hjemmeside under Persondatapolitik)
- RKI
- Dyrlæger og veterinære institutioner, som har eller måtte få kendskab til dyrets helbredstilstand
- Reparatører og øvrige handlende
- Øvrige aktører, som jeg har oplyst Dyrekassen Danmark om i forbindelse med min ansøgning om køb af forsikring
- Dyrekassen Danmarks eventuelle underleverandører/samarbejdspartnere til brug for administration.
Hvilke typer af oplysninger kan behandles?
Samtykke omfatter indhentning, anvendelse og videregivelse af følgende kategorier af oplysninger:
- Sædvanlige kundeoplysninger samt skadeoplysninger til brug for administration, rådgivning samt skadebehandling og risikovurdering
- Oplysninger om økonomiske forhold i RKI
- Oplysninger om CPR/CVR
Du kan læse mere om Himmerland Forsikring-koncernens persondatapolitik på vores hjemmeside www.dyrekassen.dk.
Tilbagekaldelse af samtykke samt oplysning om dit samtykke til 3. parter ved brug af samtykket
Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage og få berigtiget eller slettet eventuelle urigtige eller vildledende oplysninger. Ved indhentning eller videregivelse af oplysninger vil der ske information om dit samtykke til den part, vi indsamler oplysninger fra/videregiver oplysninger til.
Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til denne information eller til samtykkeerklæringen, er du naturligvis velkommen til at kontakte os:
Dyrekassen Danmark
Statene 12
5970 Ærøskøbing
Telefon: 63 57 11 11
post@dyrekassen.dk
*